A-1 Self Storage's cover image

This profile has been claimed by the business owner or representative.

A-1 Self Storage

4.7
  • Self Storage
  • Belmont, CA

About this business

Consumer ServicesSelf Storage

Location details

1337 Old County Rd, Belmont, CA, 94002, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Sat9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Sun9:00 a.m. to 5:00 p.m.
4.7356 reviews
Select a rating
Adela B.'s profile image
Adela B. 
rating
3 weeks ago

My experience at this location was horrible. From the moment I arrived, the person in charge was very rude. When I greeted her, her name is Manuela. She was cleaning something outside the office, listening to loud Spanish music. When I greeted her in Spanish, she responded in English. I continued speaking to her in English and told her I had called earlier and was there to see some units. She had a very bad attitude; it seemed like she wasn't in a good mood. She made me feel very uncomfortable when I told her I was there to ... read more

Business response:

Thank you for sharing your concerns, Adela. We're happy that you were able to address your concerns directly with our regional manager. We take all concerns and feedback seriously, and we're grateful you took the time to share your experience. We look forward to continuing to serve you and assure you that we are always here to help, no matter when you need us. Have an incredible rest of your day! 

Adela B.'s profile image
Adela B. 
rating
4 weeks ago

horrible the person who show me the storage was so rude right from the beginning this person is not good to work in customer service when she showed me the storage she was walking in front of me leaving me behind bad customer service 

Bill D.'s profile image
Bill D. 
rating
3 months ago

I was there 3 months and they raised the rent 40%, so I moved!! Nice facility. Questionable security. Terrible management. All storage facility's raise the rent like clockwork, usually around 10-15%. It's the business model, and IS NOT tied to inflation. They are depending on people not being willing to move, especially when the next facility is going to do the same thing. HOWEVER....40% IS SIMPLY GREED! I talked to Tim the "manager" about it, and he said he would see what he could do. He never got back to me. When I told ... read more

Business response:

Thank you for taking the time to share your feedback, Bill. We're glad you found our facility nice, but we're sorry to hear that your experience did not meet your expectations. Our Area Manager reached out to discuss your concerns directly, so please feel free to follow up with her! For reference, our initial rental rate included a promotional discount for the first two months, and the subsequent adjustment brought your rate to our standard rental rate rather than representing a typical increase above market pricing. When y... read more

Amie C.'s profile image
Amie C. 
rating
a year ago

Update: I called and talked to the manager, as advised and he was very pleasant and offered to lower the monthly rent by $40, saying it was an unusually big hike, and that the "system" does it automatically. The next month, I try to pay my rent and THE RENT HAD NOT CHANGED! He didn't lower the rent as he promised. I called and he was out for the next few days and the woman who works there said she didn't know what I was talking about and she couldn't answer any questions. I'm dreading having to call and deal with this. Who k... read more

Business response:

Amie, we would love the opportunity to discuss your experience with you. We did not find a contact in our system that matches your Yelp username. Would you be so kind as to contact us at (650) 430-8155 so that we may further assist you? Thank you and we hope you have a great day. 

Amie C.'s profile image
Amie C. 
rating
a year ago

Margo, It's spelled Amy. I am in unit 303. I look forward to hearing from you. Thanks. 

Business response:

Amie, we would love the opportunity to discuss your experience with you. We did not find a contact in our system that matches your Yelp username. Would you be so kind as to contact us at (650) 430-8155 so that we may further assist you? Thank you and we hope you have a great day. 

Amie C.'s profile image
Amie C. 
rating
a year ago

I have had a unit here for a year and the rent has already increased twice - up more than $100! My starting rent was $225. After ~5 months, it increased to $265 and now they are increasing it to $345! That is over 50% total increase in just one year. That's unreasonable and, frankly, unconscionable. Where else can a business get away with a 50% price hike? I didn't agree to that amount. I budgeted for the original price, and my decision to rent was based on that. This is a classic bait and switch. After I put in the time, ef... read more

Business response:

Amie, we would love the opportunity to discuss your experience with you. We did not find a contact in our system that matches your Yelp username. Would you be so kind as to contact us at (650) 430-8155 so that we may further assist you? Thank you and we hope you have a great day. 

Ted A.'s profile image
Ted A. 
rating
a year ago

Bait and switch. In response to my 4/11 review A1 posted a response saying someone would contact me. Never happened. 

Business response:

Hi Ted! Our manager Tim will be back in the office on Wednesday and will reach out to you to discuss your experience. Have a great day and we are looking forward to speaking to you. 

Ted A.'s profile image
Ted A. 
rating
a year ago

BAIT AND SWITCH I like most things about this facility but I am offended by their bait and switch approach to business. Four months after renting a unit I received notice of a substantial price change. The correspondence announcing the change said "Periodically, we must adjust rates to account for changing market conditions." This is a lie, as I am informed by an employee that EVERY customer receives a price hike for exactly 4 months into their contract. This is obviously not related to any changing market conditions. No ... read more

Business response:

Hi Ted! Our manager Tim will be back in the office on Wednesday and will reach out to you to discuss your experience. Have a great day and we are looking forward to speaking to you. 

Danielle B.'s profile image
Danielle B. 
rating
a year ago

God bless Manuela!! When I reserved my unit online, I received a discounted monthly web rate which included the first month free. Unfortunately, when the movers arrived, we all agreed my unit wasn't going to be big enough. So, I asked if there was another larger unit available. Manuela worked some serious magic. She called her boss twice and petitioned on my behalf. She was not only able to secure me a larger unit, but she also made it so I still received the discounted monthly web rate!! I try so hard to not be one of those... read more

Frequently asked questions about A-1 Self Storage

How is A-1 Self Storage rated?

A-1 Self Storage has a 4.7 star rating with 356 reviews. 

When is A-1 Self Storage open?

A-1 Self Storage is open now. It will close at 5:00 p.m.